vineri, 7 mai 2010

Secu'

Anii 87-88, armata grea, trebuia sa suporti ineptiile fiecarui " sef " adevarat sau presupus, aveam la Braila un comandant de companie "incoruptibil".
Cam negru, mustacioara peste buze (nu vrabie) si ironic asa in coltul gurii: meeei enache.
-Stii sefu', (de fapt se vorbea cu 'toa lent')  as avea si eu nevoie de 2 zile permisie? macar???
-HA!
N-am facut nimic, ce fac eu cu asta?


Oricum eram o beizadea, ajuns in unitate am fost aliniati( cu greu) si intrebati de un tip masiv , cu un veston caruia-i  plesneau nasturii , cu o figura patrata de rus sadea: cine e membru de partid un pas in fata!
Am pasit eu si inca un iepure din Campina, Campineanu se numea!!!


Asta era seful BOB, Purice se chema. M-a chemat la el in birou si a inceput interogatoriul de baza: d'al cui esti? ai tai ce sunt? aaa la fabrica de cascavaaall!!???
-Da sefu' am niste mostre la mine!
-Fumezi?
-Euuu? 
coh!
c..coh, coh
-Hmmm, ia de aici o tigara tovarase, nu te ascunde de mine:)
-Vhhhushhhaaa, ahhh...
-Ei, ai vazut tovarase? Aici nu trebuie sa ne ascundem unii de altii!
-De maine te ocupi de biblioteca!
-Am inteles sa traiti!


Unsesem presedintele B.O.B (biroul organizatiei de baza pentru cei nascuti mai devreme) pe comandantul companiei insa i-mi era teama sa-l abordez , si asta era seful meu direct. M-am resemnat pana la urma, nu pot- nu pot! Asta e!
A 3-a zi dormeam cu foc pe masa bibliotecii cand aud prin vis ciocanituri la usa.
Am sarit ca ars, la usa Eroll Flynn al meu...
In coltul gurii: meei, am auzit ca tu ej cu cascavalu' ...
Eu inghetat : pppai ce sa...
-Vezi ca vineri pleci acasa 48 de ore, saptamana viitoare am si eu botezu lu' ala micu'
si iese...
Dupa un moment de uluiala...:YYYES!!!:)))


Plec in permisie , ajung la gara si ma urc in viteza in trenul care se punea in miscare, cand incepe sa prinda viteza trenul ma linistesc si inghet subit!
Bilet! Nu am luat bilet!
Ma strecor usor ca un vanat haituit pana gasesc un loc liber langa un tovaras respectabil, cu palton negru si caciula ruseasca in cap.
Din 2 in 2 minute intorceam capul brusc inapoi(un copil se juca cu capacul unei scrumiere), domnul se sesizeaza:
-Care-i treaba tinere?
-Pai nu prea am bilet!
-(rade) nu-i problema.In acelasi timp apare nasu' si zice: biletu'?
Omul meu scoate o legitimatie galbena si zice: dansu' e cu mine.
Aa-Sa traiti!
Ma linistesc complet si brusc, apoi incep sa-i torn bancuri, cu ceausescu, fara, cu grasi , cu blonde, cu...aaa   mizil!
Cobor, omul meu radea cu lacrimi...


Dupa 3 luni sunt mutat la cerere(a lui tata) la Buzau.
Ajung cumva la receptia caminului de garnizoana.
Noaptea la 3 ma scoala din somn unul beat muscat de urechi: beeei ...hfffff...taxi!
-Ordonati?
Imi arunca pe masa receptiei o legitimatie gabena...locotenent...securitatea statului...
Am inghetat instantaneu, mi-am adus aminte de omul meu din tren, cate bancuri cu ceausescu scosesem pe gura de la Braila pana acasa...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu