vineri, 21 mai 2010

Cocaina.

Ziua mea de nastere, prin '93.
Invitati:  ai casei, cumnati, veri, s.a.m.d.
Pe la 11 seara dupa lupte crancene cu copane, carnati, coniace si vinuri ne dam la povesti: ce-ai mai facut, unde-ai mai fost, mai un banc, o poanta si nu stiu cum la un moment dat aluneca discutia catre droguri.
Unul din meseni amic al cumnatului meu, hatru de felul lui intervine: aaa, sunt grozave nene!
Liniste...din capatul celalalt al mesei unul din cei 2 veri mei prezenti la "sedinta" se apleaca spre el si zice cu vocea gatuita: a...adica tu ai luat???!!?
-Da draga, si azi dimineata, voi nu luati? Se intoarce catre mine: coane, lor nu le-ai dat?
Dupa o secunda de buimaceala i-mi pica fisa cu tot cu telefon si intru in jocul lui ( cumnatul deja se incalzea pe margine ca sa intervina, prinsese si el din zbor farsa) :
-Pai am fost ocupat toata ziua, n-am avut timp, le dau si lor mai tarziu ca sa nu ne vada femeile!
Priviri stupefiate schimbate intre cei doi veri (unul invatator celalalt maistru la o filatura) si il chestioneaza si pe cumnatu':
-Tu?
-Aaa, eu de mult nene, am luat si de dimineata!
Dupa un schimb de priviri intre mine si complici plec pana in casa ( actiunea se desfasura in curte) "cu o treaba", luasem deja la mine din bucataria de vara un pumnisor de faina si o pungulita, ajung in casa si confectionez rapid cu fierul de calcat al maica-mii un pliculet patrat din plastic in care pusesem faina ( m-a boscorodit mama 2 zile pana s-a curatat plasticul de pe talpa fierului de calcat), ce sa mai, arata ca in filme!!
Iau un pix Bic la mine si cobor la baietii care deja se incinsesera pe subiect, cumnatul ma intreaba din ochi: ? raspund:!
Am mai asteptat timp de vreo 2 spritzuri si intru si eu in controversa legata de droguri:
-Bai vere, nu te mai aprinde asa ( era contra total, si nu intelegea cum se poate ca noi sa facem asa ceva!!!), pana nu incerci n-ai de unde sa stii, ia trage si tu o data sa vezi ce bine e!
Si arunc pliculetul de plastic plin cu faina pe masa.
Liniste, ochii mari in intuneric, amandoi verii se uitau cand la plic, cand unul la altul, pana la urma invatatorul isi face curaj:
-Ia da incoace sa nu murim prosti, da' cum se ia?
-Simplu! (si scot din buzunar pixul gata pregatit, golit de mina)-taiem plicul, bagi tevusca intr-o nara si tragi pe nas!
Zis si facut, se apropie cu pixul infipt in nara de "marfa" si se opreste:
-Trage tu primul!
-Aaa, nu pot ca am luat deja mai devreme!
-Si ce daca?
-Pfff, bai tu nu ai auzit cum e cu astea?Fac overdose si dau coltu', nu-i voie decat o data pe zi!
Complicii intra si ei in joc imediat: asa e, nici noi nu putem sa luam fiinca am tras deja dimineata.
Isi face curaj, trage o data si paseaza tevusca maistrului.
Asta mai hotarat (si cu gabarit mai mare) trage ca aspiratoru' pe amandoua narile.
-Ei? Cum va simtiti?( intreb eu serios dar cu lacrimile curgand siroaie gata sa explodez, noroc ca eram in semiintuneric)
Invatatorul:
-Nu simt nimic, o fi din cauza ca am baut inainte?
Maistrul:
-Vere ...vezi de unde le-ai luat... cre' ca e expirate...de 2 minute scot numa' cocoloase din nas!!!

3 comentarii: