joi, 3 iunie 2010

Motoreta

Lucram impreuna cu tatal meu (Alecu, era si este numele lui) la fabrica de lapte, pe la pranz ni se face foame, tata : HAI SA MANCAM.
Om hotarat, incercat, ridica sacul de grau cu o singura mana- am un prieten care face chestia asta la 50 de ani si inca ma tem de reactiile lui ( aici deviez de la subiect: erau la un moment dat  primarul, notarul, seful de post...notabilitatile satului, si apare unul Costica a lu' Bunitza care-i vede  la spritz in carciuma satului  si zice: primarul fura, militianul fura, secretarul fura, ajunge cu mana intinsa acuzator catre tata-Alecule !...-mana la gura- ssst-
 ...nu  zic!!!!)
Ajungem acasa, parcheaza tata intre platanii care strajuiau "proprietatea" (acu' sunt taiati de o autoritate, nush care) si nu se mai chinuie el sa deschida usa, o planteaza in fata unuia care venea cu motoreta din spatele nostru cu vreo 40-50 la ora.
Noroc ca era vara, noroc ca erau anii 80' si ceva, noroc ca tata era cine era.
Din spate vine o naluca, zboara prin portiera care avea geamul deschis, aterizeaza rascracanat vreo 8 metri mai departe, motoreta face un giumbusluc aiuritor prin aer raspandind sacul de faina de pe portbagaj...ce sa mai...4 iulie!!!
Ne uitam unul la altul, coboram, el 1,85-120 kg, eu 1,92-90(he-hee)kg , ne uitam ochi in casca cu motoretistul si dai si fugi!
El.
Tata: ia panarama aia de pe sosea si bag-o in curte.
O parchez. Dupa 10 minute zice: mai bine du-o in curte la militie, zi-le ce si cum.
Asa fac.
A doua zi dimineata suna cineva la sonerie pe la 6 dimineata, ies in budigai afara, deschid poarta si vad doua aratari, una mai mica una mai mare , amandoi la un loc cred ca ajungeau la greutatea mea( de atunci).
-?
-Pppai noi suntem cu treaba de ieri...
-Voi ...
-Pai da, cu treaba cu motoreta...
-Da' nu erati doi!
-Pai nu ca eu sunt var-so, lui i-a fost frica sa vie singur..( ala inaltu')
In timpul asta, tata care isi manca marul obligatoriu de la ora 6 iese in curte si-l vede pe inpricinatul cel mic: ia vino incoace, zice bland( glasul tunator de la el il mostenesc)
Ala mic ingheata!!
Al mare isi face curaj: sefu' cum iesim din asta?
Tata zice muscand din mar: mie-mi platiti fata de usa si e in regula( asta desi el era de vina!)
500 e bine?-Da.
I-mi zice: du-te si pune-i pe astia in posesie( altele au fost cuvintele lui  oricum)
Vorbesc cu militianul: astia asa si pe dincolo ieri cu treaba cu fuga...
-Stai sa vorbesc si eu cu ei: da-mi si mie permisul de conducere.
-Pai nu prea am!
-Glumesti cu mine? Cum adica nu prea ai? Ori ai ori nu ai!
-Pai e permis de condus tractorul!
-Hm, certificatul de inmatriculare al motoretei?
-Pai sa vedeti ca taman am radiat-o!
-Buletinul?
-A expirat luna trecuta!
-Bai eu iti dau una de nu te vezi!
Intervine cel "inalt":
-Nu dati ca e bolnav de inima!
...
-Si pana la urma de ce ai fugit de la locul accidentului nenorocitule?
-Bausem si eu un spritz bre...
d'aia!

2 comentarii: