vineri, 4 iunie 2010

A lu' Aviatoru'

Vara lui '92 ,lucram la fabrica de lapte si venisem sa mananc, sambata sau duminica, nu mai tin minte ( deh de la 40 de ani in sus daca te scoli dimineata si nu te doare nimic inseamna ca esti mort), vin la pranz acasa, beau tzuica regulamentara, chiar doua, mananc, apoi beau vreo doua spritzuri la foc automat pentru ca primisem telefon de la fabrica:
-Sefu', a venit laptilii, hai sa-i faci analiza si sa ne zici ce facem din el!
-Vin!
Scot masina din curte cu spatele pe trotuar, inchid portile, ma uit stanga-dreapta pana sa ma urc la volan
( caldura mare, soare orbitor)-nici o masina pana la Ploiesti nici una pana la Buzau-hai.
In marsarier virez stanga maxim ca sa plec spre fabrica, pun frana ca sa pot schimba in viteza intaia, aud in spate :BUF, AU!, in oglinda retrovizoare vad o mana care se prelinge pe portbagaj...
Am inghetat, mi s-au inmuiat genunchii , faceam un pas inainte si doi inapoi catre spatele masinii...
De sub bara din spate taman ce se recompunea un cetatean care (culmea!) el ma tamponase cu bicicleta!
Eu: -Nene, iarta-ma, zau daca te-am vazut!!!
El scuturandu-se de praf: -Nici o problema, nici eu nu te-am vazut!!!
Mergea pe sosea prin umbra copacilor de vorba cu un amic si pe lumina aia orbitoare eu nu l-am vazut in umbra, iar el mergea cu capul intors de la trafic:))
In fine, dupa vreo luna vine la mine la birou bunica : -Auzi Vali maica, vezi ce faci cu a lu' Aviatoru'!!
...-Ce zici bre???!
-A  venit a lu' Aviatoru' la noi in curte ( concesionasem o fosta fabrica de gheata peste drum de fabrica de lapte si coana mare facuse gospodarie in toata regula acolo) a inceput sa traga de un furtun, apoi mi-a zis ca-i place de mine...io sunt femie batrana maica, nu-mi place d'astia!!!
Hm.
Pun mana pe telefon si-l sun pe amicul meu comandantul militiei: -mai, vezi ca asa si pe dincolo, trimite niste baieti sau cheama-l la tine si zi-i sa se astampere.
Dupa 2 zile eram in curtea fabricii si supravegheam o livrare cand vad ca se apropie un militian...stai putin, nu e militian, e uniforma militara...de aviatie...petlite...aha, maistru militar.
-'na ziua!
-'na ziua!
-Bre, de ce mi-ai pus militia in cap? Eu habar nu am cine e bunica dumitale, sunt om serios ce dracu', ai vazut, atunci cand ai dat peste mine cu masina si miroseai a ceai de menta n-am zis nimic!
...!!!!
-Aaaa...aaasta...auzi, cre' ca a fost o confuzie, nu vrei un kil de smantana pentru acasa??!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu