duminică, 25 aprilie 2010

Tractoru'

Se terminase marea inghesuiala din decembrie 89', lucram ca laborant la I.C.I.L....frumoasa viata, plecam dimineata la 5 , pe la 12 luam o pauza de 2-3 ore, apoi ajungeam seara la 11-12 acasa.
Intr-o sambata pe la 11 noaptea plec ( sambata si duminica era programul mai relaxat, mergeam decat 3-4 ore dimineata si 2-3 ore seara,  ce sa-i faci, vaca nu avea SRL , dadea lapte tot timpul) la fabrica sa primesc laptele ca de obicei, sa-i fac analiza...in sfarsit treburi profesionale.
Apare "vitelul" adica masina cu lapte de oaie, un ARO modificat pe care incapea o "cisternutza" de 1000 de litri ( in momentele bune aveau si compartimente laterale pline cu gheata, dupa '90 s-a renuntat, era democratie...), ma apuc de analiza laptelui si incepe sa   sune telefonul, era "vaca" camionul care venea cu laptele de vaca ce avea o capacitate de 6000 de litri.
-Sefu', am ramas pe burta aici la 10 kilometri de oras ( ploua infiorator iar eu conform modei timpului aveam o "jaca de piele tip turcia si pantofi decupati) vino si ia-ma cu ceva d'aici.....
Reactionez urgent: opreste descarcarea, plecam in "rescue mission", lasa laptele in masina ca sa putem fi mai grei cand tragem "vaca", sufa ai? am. hai.
Ajungem. Noapte , ploaie, hai inainte...hai inapoi...si asa vreo 2 ore...
Mdeam, nu merge, hai la primarie peste un camp negru taciune, mergeam 2 metri, aprindeam bricheta...aaaha aici e stangu', geaca adunase in ea vreo 20 de litri de apa.... buna seara, primaru' unde sta?
Acasa la el.
HA?
Acu' e la caminu' cultural, e nunta lu' fi-sa.
Multam, ala unde e?
Pe linia mare.
Aha.
Linia mare....
Primaria era intr-o intersectie in Y.
Linia mare...am luat-o pe una din "linii" la intamplare si ghidat de muzica am nimerit.
-dom' primar?
-ete-l colo!
-sefu' asa si pe dincolo, am si eu nevoie de un tractor...
-GOGULEEE!
-HAU!
-a'ncoa, uite domlu...
-se poa'? hai cu mine.
El a iesit si s-a dus dupa tractor, eu am ramas in "linia mare" tremurand competent.
Apare-hai sus, hai.
-Unde e?pai s-a rupt podu' de tuburi la intrare in Fantanele si a ramas pe burta.
-Aaaa, si eu am picat de vreo 2 ori acolo bre!
(eu ochii mari in intuneric .deja aveam fundul rupt de la marginea aia ascutita a geamului, cine a mers cu tractorul stie)
-Asa ca o luam pe dincolo, le ies in fata si imediat ti-i scot, ce dracu' bre' io am fost si la tancuri!
-mhhmam?
Am luat-o pe dincolo...era un podet, l-am trecut cu brio (doar am fost la tancuri, ce naiba) , urma un fagas cu o balta mica in dreapta ...40 de centrimetri diametru sa zic, incepem sa patinam discret, apoi incet incet pfffzzzbang!
Am picat pe partea dreapta cu tractor si tancuri cu tot.
Nea  tractoristu'  fiind scos din nunta cre' ca era pe ceai de menta.
Asa ca am iesit din tractor ca din tanc pana la urma: pe sus!!!
-Domlu! stai aciulea ca viu nemediat cu altu'!
Intr-adevar a  venit "nemediat", cu altu', l-a remorcat pe cel rasturnat si zice: hai sa-i scoatem p'aia cu laptili!
-Mosule, ia-o inainte ca vin si eu usurel.
-Haidi breee!!!
-Vin mai incet , tre' sa ma gandesc la ceva.
-hmmmm...astia...brrrrpfffprrr... si pleaca
Eu dupa el cu pauze din minut in minut, scormonind dupa cate un pantof decupat in noroi...geaca mea avea deja 30 de kilograme...
Intr-un sfarsit ajung la locul "crimei" , acolo " tanchistul' meu ambala tractorul in noapte, "vaca" refuzand sa se miste.
Abia dupa ce s-a linistit a reusit sa scoata masina de lapte ambaland amandoua tractoarele!(nu stiu cum a facut dar asa a fost!)
In sfarsit, plecam, adica hai sa plecam da' stai un pic!
-Sefu', asta micu' a ramas fara lumini!(ala micu' era pe masina mare)
-Pfff, pai hai treci tu pe "vaca" si merg eu cu "vitelu" in fata sa luminez.
-Hai.
Am uitat( se facuse deja 1 noaptea) cum se comporta un lichid intr-un conteiner care nu  e plin...
La prima curba mi-am vazut toata viata trecand pe "linia mare" laptele din cisterna din spatele meu parca turbase, unde pleca el se inmuiau si genunchii mei....pffff ce experienta....
Ajungem la fabrica, plin de noroi, mai greu cu 30 de kilograme, fac analiza laptelui, inchei actele de receptie, spun schimbului ce poate face din el, plec   si   eu  acasa...
2 noaptea, ala mic dormea, nevasta la fel, ma dezechipez pe hol cand ZBANG!
Se aprinde lumina si iese nevasta din dormitor: -nu i-ti e rusine, ai fost la curve pana la ora asta!!!!










  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu